Showing posts with label lubly-femly. Show all posts
Showing posts with label lubly-femly. Show all posts

Saturday, July 16, 2011

HAPPY BIRTHDAY ABAH ! ♥


Assalamualaikum..

actually it has been quite a (i think) long time since my father's birthday
but
i am about to write the entry, SPECIALLY dedicated to him..
huhu ( ape laa aku nih kan ?)
but lambat post entry di sini doesn't mean that aku x wish on his birthday taw !
aku the first wisher kot ! compared to my other siblings.
anak bongsu kesayangan la katakannn.. agagaga ~ 
the last wisher sape ?? abang sulong aku gak.
so, this means that commonly we siblings, the first wisher mesti start dari anak last punye. (nak ckp aku lah tu)

okay2, dah2 melalut.
xmau ckp byk..
sesaja gedik nk wat entry for my BELOVED ABAH
who now has reached the age of 59 !
HAPPY BIRTHDAY ABAH !
I LOVE YOU TO INFINITY lahh !!
MAY ALLAH BLESS U , LONG LIVE & HAPPY LIFE
YOU ARE MY BEST DAD EVER !
mmmmmmmuuachhhh !

ni abah aku time dia berisi lagi

okay, walopon abah aku seorang yg sgt2 bekeng (garang), strict and punctual, tapi dalam hati die still ade taman. sometimes die klaka. pandai masak pulak tu ! memang die lah slalu duk komen masakan aku. hihi ~ 

em since several months ago, abah aku ni agak banyak berubah. maybe sebab shock lepas accident kereta ngan surgery batu karang dia tu. u know what, accident kereta tu almost meragut nyawa dia taw tak. nasib baik kereta dia tu keras besi. thanks to airbag yang sgt berkesan ! aku worried sgt2 hari tu lepas taw dia masuk wad. ni siap masuk Sinar Harian dgn Harian Metro lagi pasal accident tu. kejadian pulak berlaku selepas sambut Hari Guru kat sekolah. memang habis lah hadiah budak2 bagi dia rosak teruk. another perubahan drastik abah aku since dia accident and had a surgery a year ago is dia semakin kurus dan sekarang MEMANG LEBIH KURUS . (nk tunjuk gmbar skrg xde plak, sume byk gmba dia tgh badan sihat)
memang appetite dia utk makan mmg turun terus. makan xleh ade lemak, gandum langsung.
and sometimes dia duk termenung je kat beranda rumah after his retirement, doing nothing.
dulu selalu duk lepak2 gak la kat kedai kopi, pegi masjid, bertanam sume.
kadang2 sedih jugak la bile terpikir perubahan drastik abah aku nih. he is not anymore as sociable as before..huhu..
ni keratan Harian Metro rasenye.

ni sinar Harian. tu abah aku yg atas punye. terukkan hancur teksi tu lepas dirempuh kete abah aku?


p/s : so doakan abah aku ya !

Sunday, May 8, 2011

HAPPY MOTHER'S DAY !!

Assalamualaikum.

tanggal 8mei 2011 adalh tarikh apresiasi untuk insan yang tersayang, yang bernama IBU.
tapi ape yg saye sgt musykil dan tertnye2 di sini,,kenape lah ade jugak yang ter"wish" awal tu??
bukankah sudah tersedia maklum bahawa setiap tahun HARI IBU suah pastinye jatuh pade HARI AHAD..
tak kirelah hari AHAD tu tarikhnye beze2 tapi yang PASTI memang hari AHAD je.
same la mcm HARI BAPA.stp tahun memang hari AHAD.advance betoi ye depa2 nii??
xpelah,,janji semuanya mneghargai golongan insan yang banyak berjasa dalam membesarkan kita ni.
bukan sekadar menghebohkan berlebih-lebihan bhwa mereka ni SAYANGKAN ibu mereka, walhal sebenarnya banyak menderhaka dan membelakangi  mereka..NAUZUBILLAH lahh yeee..
 

dalam kesempatan ni, saye ingin menucapkan SELAMAT HARI IBU kepada MA saye yang tersayang iaitu HJH FARIDAH BT AHMAD..(wlopon ma xkan bkk blog ni)huhu

me,my mom,my abah (abah yg masih berisi)

my QUEEN OF MY HEART ! luv ya very2 strong~


TERIMA KASIH untuk segala pengorbanan, kesusahan, bimbingan, didikan yang diberikan !
insyaAllah saye akan cube untuk jadi anak yang terbaik di dunia dan akhirat (walopon mmg saye xbrapa nak baik**huhu**)
semoga ALLAH merahmati segala  jasamu.AMIN.
I LOVE U MY MA DUNIA AKHIRAT!! MMMUAHHHHH!!



lagu sket,,dari UNGU-DOA UNTUK IBU (sgt2 terharuuu..)


Sunday, December 19, 2010

seminggu di KL !!


 assalamualaikum.

wahhh!!!hepi sgt2 walopon seminggu je gi kl..even aku stay kt kl dah, tp trip ni mmg sgt2 best!!sbb ape??sbb sume femly members ade. kire femly gathering laa kalo dtg kl nih.and tonite,,aku n my abah n ma dah nak balik kelate terchenta dahhh..nek bas jerr,,, xmmpu nk beli tiket flite..**huhu**.abah aku dah gayat dah nk nek flite. aku, as my parentsitter kena laa ikut abah n ma ak ke mane je.so kitorang just stay kt umah abg sulung ak je kt kota dmnsara..tp sian gak tgk depa due org tuh.susa nk jln,,aku hnye mmpu mmimpin tgn je la.
nway,,we had such fun together wlopon my parents m'hadapi skit ksulitan utk b'jln.
first tuh,, SHOPPING tdk dilupakan!!mule2 pegi ou (speti lam post kt bwh tuh). luse tu plak pegi the mines kt serdang.beli keyboard tuk ank sdara tercayang.senym pas tlinge laa mek tok tuh!lastly g ou plak.nk pegi jaoh2, sian kt ma n abah aku tu la. kali ni kitorang byk shopping,,bkn skadar window shopping.ma aku beli 2 items, so as abah aku.ak hanye beli 1 item je la..tu pon belli kt summit giant kota dmnsara..kasut pon jadi lahhhh!!tengs ma!!!muahhhhhh!!!stelah mujuk2 baru dapat.**kih2**

shopim

second plak,, MAKAN!!!haaa,, ckp pasal mkn,mcm2 tmpat kitorg meranggah.first n foremost,semestinya restoran vicchuda (yg femes dgn tomyam putih die)...mmg best n pdas smpai merah tlinge wa ckp lu!!so far lam sminggu ni,,ade la lam 4x kitorang dinner n lunch kt ctu.sape2 yg xpenah try,,try mkn kt ctu.artis pon byk mkn ctu. guess what?!time kak ya ak blnje smlm, terserempak rita rudaini aidil zafuan n femly..hensem kot aidil!**hehehe(jgn mrh cik boo!)**lpas tu, kt mat rock kota dmnsara.ni cam grai biase je tp best la gakk.n ak rase pkerja baru die tuh tender kafe sblah mktb aku dulu lah..tp xkan nk tegor kot!then, mkn kt fudcourt the mines.time nih,,mmg ak bengang giler..satu,,dah la ak selesema.pastu bru nk rase mknn best tp x rase lgsung mknn die.(nasi ayam madu jeee).selera pnye laaa nk mkn sgt2 tp lidah ak hampeh!skit ati betoi!then,, yg aku palinggggggggggggggggggg bengang skali when aku pegi tndas.chitttt!!!tandas giler!!dah la xde hos!pastu nk percik kt aku plak!pastu plak xley nk ttup!!mmg basah habes laaaaaa slua n baju aku!!malu bebbb!!kalo org tgk,,mesti dorang ckp aku kencing lam suar..apalagi,,cover giler badak laa aku!abg aku plak sloroh nk amik gmba buh lam fb.gile pnye oram!huhhhhh~
lastly,,mkn mrata2 kt ou..hehehe..makan laa roti2 kt kdai,pretzel stix chocolate n sushi (tuna salad)..best gilaaa kott!!suda lame x merase sushi..rm1.20 satu...jadi lahhh kann...
mkn kt vicchuda..tp da abes



soo,,tu je laaa ak ley story..byk2 plak talarat..hehehe..

p/s: story ni act ptot  diposted for the last two weeks.tech probs.huh






Monday, December 6, 2010

~ kak ya's convocation day at uitm ~


assalamualaikum.

CONGRATS to my beloved sister for her convocation day!!graduate with honour first class degree uitm (cgpa 3.5-4.0)hebat2!!!tu perangsang untuk aku!!
5taon lagi,,turn aku la pulak..tunggu sajaaa..aku yang last ni,nmpaknye kena wat result gempak2 gak..huhu,,


dengan femly members yg datang

gni citenye....
pagi2 lagi ak bangun sebab ak kena masuk dewan..pegi tuh,,MASYAALLAH,,,punye laaaa pnjang gle nk mmpos beratur..sume mak bapak nk masuk dalam tuh.last2,,aku ngn ma ak duk screen room gak..HAMPEH!
wat penat jeeee bratur mcm nak rak..dah la siap potong line,tu pon duk lam screen room..kalo skema smbung beratur line paling blakang cne??xdapat masuk terus ak ase..graduan dah sumenye 700 lebih..kakak ak dah la turn ke7 terima ijazah.mjlis lak start pukol2 lebih (act pukol1 supposedly dah start,,biaselaaa jnji melayu an).mjlis nye agak meriah laaa dgn gamelan laa,show students seni persembahan laa..
kakak ak turn jap je,,then ak terus kuar n trus makan kt gerai2 kt luar tuh..lapor pnye pasai..mnunggu kakak ak plak pnjang lmenye..malam da nk glap tu,,baru laaaa siap.then cepat2 amik gambo la..sume pakat ucap thniah..
ma ak siap bagi ciuman ag kt kakak aku..waaa,,terharu betol ak nengok!pastu balik terus laa..
tnpa lengah2 mase,kitorang terus nek bas uitm n pegi putrajaya pulak sbb mlm tu ade smayang ajat kt umah akak aku pulak.


Friday, December 3, 2010

outim wit my femly!!



assalamualaikum.

huhh..letih betol baru balik dari ou..
mc chah apalagi bercoleteh x abes2 potpet2 die tuh..
for the first time, ak aku kuar shopin ngn ma n abah ak slps skian lame x shopim skali..
huhuhu..rndu betol zman bdk2 dlu,,ma abah asyik bwk kuar je..
skg nih,susa betol!mne x nye,,usia x mengizinkan..tp at least dorg still sehat!alhamdulillah..
act,x beli pape ponn kt ctu,,jz cuci mate kt jusco jer..sian abah x larat jln..tp ade gak la bbrapa "items" yg dibeli..
hehehe..

then,,g lunch kt vichuda (kire2 fmly restoran kt kd laa)...tym bncg nk mkn kt mne,,mc chah plak wat bising..katenye,,"aisyah nk mkn koOsyiii!!"..uh3..smpai2 tggi2 sore die tuhh..xpdn ngn kecik!
then beli la "koOsyii" die tuh..snyap trus.
hurmmm,,knyang mkn kt kdai tuu,,apalagi,,blah r~balik tido!!

koOsyii = KFC.. :p